Jarní dny roku 1968 s sebou přinášejí naději, a každému z obyvatel jednoho činžovního domu trochu jiný sen. Jarní „nadechnutí“ ale náhle ukončuje srpnový příjezd tanků…
Workshopy s využitím metod dramatické výchovy a zážitkové pedagogiky jsme realizovali pro žáky z obou končících 3. ročníků během dvou čtvrtečních dopolední na konci dubna a v prvním květnovém týdnu. Tentokrát přijeli lektoři z Post Bellum za námi do školy, aby kluky touto atraktivní formou seznámili s historickými reáliemi i problematikou lidských práv v poválečném období vývoje naší republiky.
Během interaktivní dramatizace si mohli hoši ve svých rolích uvědomit, jaké dosahy měla invaze v srpnu 1968 pro řadové občany státu, a jak mnohdy změnila jejich životní sny, plány a představy.
Tento způsob „výuky“ využíváme rádi, protože přispívá k rozvoji schopnosti žáků samostatně kriticky posuzovat společenské události. Pomáhá i nám vyučujícím budovat u žáků vědomí toho, že historické události neprobíhají mimo běžné životy „obyčejných“ lidí.
A hlavně – kluky hraní jiných rolí než jsou ty „studentské“ náramně baví!!!